Mercedes-Benz wil museum in Beijing
De Duitse automaker Mercedes-Benz wil in China een dependance van zijn museum in Stuttgart openen. Een eigen showroom van het verleden moet de verkopen van het merk in de toekomst een zetje geven.
Mercedes zou daarmee de eerste fabrikant van luxewagens zijn die een eigen museum opent in China. Er zijn nog geen details bekend waar het museum precies moet komen, hoeveel het gaat kosten en wanneer het klaar moet zijn.
De Duitse autofabrikant wil met het museum zijn merk beter positioneren in de Chinese markt en zijn rijke historie benadrukken. China is voor Mercedes de derde markt, na Duitsland en de VS. Dit jaar vinden er naar verwachting 230.000 auto's met een ster op de motorkap hun weg naar Chinese consumenten. Daarmee blijft Mercedes behoorlijk achter bij concurrenten Audi en BMW.
Meer dealerbedrijven
Mercedes concentreerde zich tot nu toe op verkopen in China's grootste steden, maar breidt nu uit met 75 nieuwe dealerbedrijven in andere steden. Dit moet de verkoop opkrikken naar 300.000 in 2014.
Het museum bij de Mercedesfabriek in Stuttgart trok sinds de opening in 2006 vijf miljoen bezoekers.
Gerelateerde onderwerpen:
Geduld is belangrijk voor Chinese autoverkoper'Rem op autobezit bedreiging Chinese autoindustrie'
'Overcapaciteit dreigt voor Chinese automarkt'